Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

ΓΚΡΕΜΙΣΑΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ

Ετικέτα: ΑΡΘΡΑ
Με λύπη μου διαβάζω σε πολλά sites πως κατέρρευσε το σπίτι του Αγίου Εφραίμ λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών του φετινού χειμώνα. Ψεύδονται ασυστόλως ή τουλάχιστον δεν φρόντισαν να ενημερωθούν. Βεβαίως υπήρξαν φθορές, κατέρρευσε πολύ μεγάλο τμήμα της οροφής το χειμώνα αλλά όχι το σπίτι εξ ολοκλήρου. Έχω επισκεφτεί την άνοιξη  9 Μάιου 2019 το σπίτι του Αγίου και παραθέτω τις παρακάτω φωτογραφίες μου ως απόδειξη.








Δεν γκρεμίστηκε, το κατεδάφισαν!!! Το θέαμα που τώρα αντίκρισα ακριβώς μετά από 5 μήνες ήταν αποκαρδιωτικό. Δεν άφησαν ούτε μια πέτρα!!





Μου προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι βρίσκουν κάποιες πέτρες κάποιου αρχαίου χτίσματος και τις φιλούν ως κόρη οφθαλμού. Κι εδώ που έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ ανώτερο, έναν χώρο ιερό κατ’ ομολογίαν των πιστών και κατ’ ομολογίαν της Μακαριστής Καθηγουμένης Μακαρίας Δεσύπρη,  επέτρεψαν ελαφρά τη καρδία να σβηστεί  από την ιστορία της πόλης.
Σ’ επικοινωνία μου με την Μητρόπολη Τρικκαίων και με την ελπίδα πως θα χτιστεί στο ίδιο σημείο ναός προς τιμήν του Αγίου μας οι απαντήσεις που πήρα στα ερωτήματά μου ήταν ακόμα πιο θλιβερές. Μου είπαν ότι η οικογένεια που είναι ιδιοκτήτες δεν επιτρέπει σε κανέναν οτιδήποτε, αλλά αυτό είναι ψευδές γιατί όπως αναφέρει το Trikalaola «πρόκειται για ιδιωτικό χώρο, όπου η ιδιοκτήτρια είχε πριν από κάποια χρόνια συζήτηση με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη π. Τρίκκης και Σταγών κ. Αλέξιο για να αγοράσει η Μητρόπολη το χώρο και να γίνει εκεί το παρεκκλήσι, χωρίς όμως να προχωρήσει η συζήτηση.» Επίσης αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το εξής: Μου είπε ότι «φημολογείται… πως είναι το σπίτι του Αγίου Εφραίμ..» ότι «η παράδοση το λέει κι όχι οι ίδιοι!! και ότι κάπου δίπλα έζησε ο Άγιος Εφραίμ και το σπίτι αυτό ήταν τάχα αποθήκη». Πήρα την απάντησή μου όμως όταν έθεσα τα εξής ερωτήματα κι ο συνομιλητής μου δεν ήξερε τι ν’ απαντήσει κι επαναλάμβανε τα ίδια λόγια. Ρώτησα λοιπόν: α) Γιατί αφού το σπίτι ήταν ερείπιο άναβε ένα καντηλάκι τα βράδια κι αυτό ήταν μαρτυρία μιας γειτόνισσας που της παρουσιάστηκε ο Άγιος; β) Γιατί όταν η Μακαριστή Μακαρία Δεσύπρη προσευχήθηκε να της δείξει ο Άγιος το σπίτι του της υπέδειξε και  οδηγήθηκε σ’ αυτό;; γ) Γιατί όταν χτύπησε την πόρτα να ρωτήσει, η γριούλα που έμενε μέσα απάντησε ξέρω.. ξέρω.. εδώ είναι το σπίτι κι έρχεται ο Aγιος και με συντροφεύει;
Και συνέχισα.. Γιατί να πιστέψω εσάς κι όχι το μοναστήρι και την Μακαριστή; Κι απογοητευμένη πια.. ακούγοντας το συνομιλητή μου να επαναλαμβάνει.. «η παράδοση κι η παράδοση..» έκλεισα το τηλ. Πιο κάτω σας παρουσιάζω τη φωτογραφία της Μακαριστής Μακαρίας Δεσύπρη το 1986 στο γνωστό σπίτι του Αγίου στα Τρίκαλα. Μάλιστα (και δεν το λέει η παράδοση) όταν αντίκρισε κι εδώ μουριά, αφού ο Άγιος σε μουριά Μαρτύρησε στη Νέα Μάκρη, η γερόντισσα μη μπορώντας να συγκρατήσει τα δάκρυα της είπε: «Κι εδώ μουριά Άγιε μου;; Κι εδώ;;» Αυτή η φωτογραφία δεν υπάρχει στο διαδίκτυο είναι τυπωμένη σε μερικά βιβλία του Αγίου απ’ το μοναστήρι τα οποία έχω αρχείο απ’ την αείμνηστη μητέρα μου. 

Δεν μπορώ να δεχτώ
 Πρώτον ότι η Μητρόπολη δεν θέλει ν’ αγοράσει το οικόπεδο για οποιονδήποτε λόγο.. 
Δεύτερον: Από μία πόλη που θεωρείται παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους Δημάρχους - και το λέω ως Κώα που ο Δήμαρχος της ταξίδεψε  στα Τρίκαλα να μελετήσει τις καινοτομίες της πόλης και τα μυστικά της επιτυχίας πόλης και δημάρχου - έχω περισσότερες αξιώσεις ως κάτοικος αυτής 12 χρόνια. Πέρα απ’ τη βιτρίνα που βεβαίως είναι απαραίτητη κι αναφέρομαι στο Μύλο των ξωτικών, στο λεωφορείο χωρίς οδηγό, στο αερόστατο Καλαμπάκα - Τρίκαλα, στις ξαπλώστρες στο Ληθαίο.. υπάρχουν πολύ σημαντικότερα για μια πόλη ευλογημένη που στα χώματα της γεννήθηκε και πάτησε Άγιος.
Αν μη τι άλλο να τον τιμήσει κι αυτή!!
Μία Κως με 40.000 κατοίκους έχει δυο εκκλησίες του Αγίου, η μια μάλιστα στο χωριό μου. Μία πόλη με υπερδιπλάσιους κατοίκους αν και γενέτειρα του δεν έχει μια εκκλησία του κι η μνήμη του τιμάται και εορτάζεται στον Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου όπου ο ίδιος βαπτίστηκε.
Εύχομαι κι ελπίζω να συνετιστούν Μητρόπολη και Δήμος, ν’ αγοράσουν το εν λόγω οικόπεδο και να χτιστεί εκεί εκκλησία του Αγίου. 
Άλλωστε για Ένα είμαι σίγουρη. Αν και κατεδαφίστηκε - δεν ξέρω για ποιόν λόγο - 
ότι επιτρέψει ο Άγιος αυτό και θα γίνει. 
Ας το ξέρουν οι ενδιαφερόμενοι, ιδιοκτήτες και μη.

Με  λύπη

Χρύσα Φραγκούλη







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.