Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

Προοδευτικός δεν είναι αυτός που συμμετέχει σε έθιμα άλλων θρησκειών.


Ετικέτα: ΑΡΘΡΑ

https://trikcoon.blogspot.com/2019/06/blog-post_8.html

Ως χριστιανή Ορθόδοξη και με αφορμή το έθιμο Σεκερ  Μπαιράμ των φίλων μουσουλμάνων της Κω που μοίρασαν λουκουμάδες στην τοπική κοινωνία και με όλο τον σεβασμό και στις δυο θρησκείες θα επικαλεστώ το λόγο του Απόστολου Παύλου:
Επιστολή προς Κορινθίους. †Δεν μπορείτε να πίνετε και από το ποτήρι του Κυρίου και από το ποτήρι άλλων πνευμάτων. Δεν μπορείτε να παίρνετε μέρος στο τραπέζι του Κυρίου και στο τραπέζι άλλων πνευμάτων. Όταν κάποιος μη Χριστιανός σας καλεί σε γεύμα και θέλετε να πάτε, ότι σας παραθέτουν στο γεύμα να το τρώτε χωρίς να εξετάζετε και να δημιουργείτε πρόβλημα συνειδήσεως. Αν όμως σας πει : αυτό προέρχεται από είδωλα εσείς  ΜΗΝ το τρώτε για χάρη συνειδήσεως.†
Δεν τρώμε οτιδήποτε έχει σχέση  με  άλλες θρησκευτικές τελετές, όπως οι φίλοι μουσουλμάνοι δεν τρώνε το πρόσφορο τον άρτο τα κόλλυβα κι ότι έχει σχέση με τον χριστιανικό μας νόμο. Μπορούμε να φάμε τους λουκουμάδες που θα μας προσφέρουν όχι όμως σε θρησκευτική εορτή τους και μάλιστα εν γνώσει μας. Ούτε επιτρέπεται να φάμε χαλβά έθιμο αντίστοιχο των δικών μας κολλύβων. Ως Κώα υπήρξα και έχω φίλους μουσουλμάνους. Ούτε πωρωμένη είμαι ούτε μεροληπτώ. Τηρώ όμως το νόμο του ενός και μοναδικού Θεού. Με τα πάθη μου τα λάθη μου την ανθρώπινη φύση και δυνατότητά μου ετούτη εδώ είναι η μεγαλύτερη αμαρτία Χριστιανού. Ή πιστεύω ή δεν πιστεύω επιλέγω κι επωμίζομαι τις συνέπειες. Όπως τα παιδιά στα Ελληνικά σχολεία Βουδιστών Οθωμανών Ιεχωβάδων απέχουν από το μάθημα των θρησκευτικών έτσι κι εμείς οφείλουμε ν’ απέχουμε από τέτοιου είδους θρησκευτικών τελετών και να μην παριστάνουμε όπως επί λέξη γράφει η επιστολή προς Κορινθίους τους προοδευτικούς. Να φάμε τους λουκουμάδες βεβαίως και να μας κεράσουν και να δεχτούμε το κέρασμα και να κεράσουμε όχι όμως σε θρησκευτική γιορτή τους. Ζητώ συγνώμη απ’ τους συμπατριώτες μου  Ορθόδοξους κι Οθωμανούς   για την αιχμηρή τοποθέτηση μου δεν μιλώ εγώ μιλά η Αγία Γραφή μου. Ο σεβασμός στους φίλους Μουσουλμάνους δεν σημαίνει πως πρέπει εγώ ν’ απαρνηθώ το νόμο του Θεού μου. Αυτά προς γνώσιν και συμμόρφωσιν της συνέχισης του εθίμου της επόμενης χρονιάς. Λυπάμαι.

Χρύσα Φραγκούλη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.